dimarts, 2 de maig del 2017

La Fira del Llibre de València s'ha acabat

Diuen els entesos que la Fira del Llibre de 2017 ha sigut un bon any de vendes. Jo no em considere cap entesa, sóc una simple autora amb 14 llibres al mercat (més un decatalogat per fallida de l'editorial Brosquil).
Enguany he estat signant llibres en dos llocs diferents (la caseta de Bullent i la caseta de la Llibreria El Cresol), he presentat la meua obra L'ESTRANYA QUE HABITA ELS MEUS SOMNIS al Micorespai i he sigut entrevistada al plató de la Fira.
Respecte de les signatures, no hi ha cap dubte que a la caseta de Bullent es van vendre molt més llibres meus que no a la d' El Cresol. Per què? Per diversos facors: ubicació de la caseta, autors i autores que m'acompanyaven, oratge, tipus de públic que acudia...
Certament no vaig vendre tants exemplars de L'ESTIRP DEL CAÇADOR (Editorial Baula Edelvives) com jo esperava. Però açò no em preocupa perquè la criatura acaba de nàixer i encara comença a volar.
Algunes anècdotes em cridaren l'atenció i vull compartir-les amb vosaltres:
- Un xiquet suplicant-li a sa mare que li comprara un llibre (no dels meus) i ella diguent-li que no, que ja tenia prou llibres a casa. Aleshores per què porta el fill a una fira de llibres?
- Alguns pares i algunes mares triaven directament els llibres dels menuts, sense donar-los opció a intervindre.
- D'altres els preguntaven als fills si el volien en valencià o en castellà. I dic jo, per què no en anglés o francés? Ara està de moda el plurilingüisme!
- Alguns infants demanaven llibres de youtubers famosos, la qualitat dels quals és prou qüestionable.
- Molts buscaven sobretot il·lustracions, perfums i fins i tot sabors als llibres. Seria per a devorar-los?
- Altres rebutjaven directament els llibres escrits en valencià.
- Una senyora volia pagar un llibre de 3 euros en un bitllet de 100 euros. Uauuuu!
- Alguns polítics es passejaven per la Fira... sense haver comprat cap llibre!
Però sobretot m'he quedat amb el bon ambient que hi regnava, l'olor del paper i la tinta, les rialles dels més menuts, la cara d'emoció d'alguns adults en emportar-se el llibre escollit, la música del tabalet i la dolçaina... en fi que, passe el que passe, la fira del çLlibre continua sent la festa gran de la literatura.
Gràcies als que heu vingut a visitar-me. als que no ho heu fet... TU T'HO PERDS, JULIVERT!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Col·laboradors